vrijdag 4 mei 2012

Interesting times


Wie naar deze show gaat om vermaak te zoeken in de typische geluidjes van Alex Agnew, heeft pech: op twee minuten na, waarin hij (bijna) al zijn geluidjes laat passeren, is dit eigenlijk vooral een praatshow. Een serieuze show, want hij neemt - zoals gewoonlijk - allerlei aspecten van de maatschappij op de korrel. Maar een leuke show, hoewel ik niet letterlijk dubbel lag van het lachen.

Hij begint zijn show met te verwijzen naar 'enquĂȘtes' die hij liet rondgaan in zijn eerste shows van deze tour, waar hij zijn publiek vraagt welke superkracht ze zouden willen. Ik dacht onmiddellijk aan vliegen, gewoon omdat het cool is. Niet om brandende huizen binnen te vliegen en mensen te helpen, dus. Iemand anders had voor teleporteren geopteerd, om sneller naar de koelkast te kunnen gaan om iets fris (hoewel rekbare armen mij hiervoor beter geschikt lijken). Ik zou dan weer teleporteren om droog op school/thuis aan te komen als het weer eens regent, of om even - wanneer je echt rust nodig hebt - naar een of ander exotisch strand te gaan. Een man hoopte gedachten te kunnen lezen, zodat hij vrouwen eindelijk beter zou kunnen begrijpen. Daar moet ik hem al teleurstellen: met onze gedachten alleen zal hij niet veel zijn. Geloof me, zelfs wij verstaan onze gedachten amper. 

Verder heeft hij het nog over een moskee-met-cape en bakfietsmensen, waar hij blijkbaar helemaal niet tegen kan. Ik hield dan maar voor mezelf dat een bakfiets me eigenlijk een heel handig ding lijkt, als je kindjes naar school wil brengen en geen zin hebt om uren in de file door te brengen. En zo bloemenslingers voor rond je fietsstuur vind ik best cool. Dat brengt tenminste nog een beetje lente in je leven...


In zijn bisronde (ook de eerste keer dat ik dat zag bij een niet-muzikaal optreden) ging het er iets losser aan toe en had hij het voornamelijk over zijn dochtertje. En nog meer over zijn dochtertje. En over alle dingen die hij associeert met zijn dochtertje. Ocharme dat meisje. 

En ja, dat was dus samen met het ex-lief. Hij was twintig minuten te laat, waardoor ik meteen boos op hem werd in mijn hoofd (zoals ik wel gewoon ben. Iets wat ik duidelijk dringend moet afleren!), maar gelukkig was de andere ex daar toevallig ook, zodat ik diens nieuwe vriendin nu ook in het echt ken in plaats van enkel via Facebook. Na anderhalf jaar werd het daarvoor wel eens tijd.

1 opmerking:

  1. Hmm, 'k ben benieuwd, ik ga morgen ook gaan kijken en 'k had eigenlijk nog niets gehoord of gelezen over de show. Ge hebt mij nieuwsgierig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!