vrijdag 29 juni 2012

Een dag in... Lille

Omdat het weer een tijdje geleden was, omdat het vakantie is en gewoon daarom, gingen we gisteren op pad naar Rijsel. Door de hevige uitgaanders hier thuis vertrokken we met een beetje vertraging en door file bij de oprit van de snelweg kwamen we met een beetje meer vertraging aan, maar dat even terzijde. Aangekomen in Rijsel en overvallen door de hitte deden we deze keer niet onze gewone route aan, maar een aangepaste editie gebaseerd op dit en dit artikel. 

We begonnen onze wandeling met The Kooples, een winkel die ons wel iets voor zuslief leek. Ze heeft er dan ook een T-shirt van Pete Doherty aan de haak geslagen! Wauw enzo. Daarna was het richting La Droguerie te doen om een lintje te zoeken om mijn toekomstige eerste rokje mee af te werken. (De patroondelen worden morgen normaalgezien uitgeknipt en dan kan ik dit weekend beginnen met het zware, moeilijk, ingewikkelde ... werk. Wish me luck.) 
Ondertussen was het al bijna tijd om te lunchen en dat deden we met een écht lekkere hamburger uit Bun's Bazaar. Ik nam er een met een pepersausje, waarna bleek dat ik echt niet geschikt ben om hamburgers uit het vuistje te eten. What a mess. Een geluk dat er ook bestek lag, voor de hamburger-dummies zoals ik. Een tip: laat je niet verleiden door de popcorn die op tafel staat, want met wat op het bord ligt (de hamburger, verse frietjes, verse mayonaise, een hap of twee coleslaw en een halve krop sla), heb je meer dan genoeg. Nog een tip: ga 's middags tijdens de week, dan bespaar je veel op je hamburger en drankje. Just sayin'.














Nadat ons eten gezakt was en we de moed hadden om op te staan, gingen we naar Nostalgie. Ik ben niet zo'n grote fan van vintage, omdat ik er zo goed als nooit mijn goesting vind. Tot dan, dus! Ik kwam er buiten met twee waanzinnige kleedjes en een iets normaler T-shirt-achtig iets. Ik denk dat deze winkel is toegevoegd aan onze vaste adressen.
Hierna zetten we koers richting de Grande Place voor Le Furet du Nord, met een eerste tussenstop in Les cousines de Léon, waar ik verliefd werd op servies.* Ook hebben ze daar een heleboel dingen die ik zou willen kopen, mocht ik het budget ervoor hebben, en verbazend veel uilige accessoires. Wederom: misschien iets voor Elisse, als ze eens in Rijsel verzeilt? Alice Délice was de laatste tussenstop, een kookwinkel waar ze best veel hebben. Niet dat ik iets ken van koken of zo. 

Al bij al was het dus best een geslaagde dag, ook al kwamen we halfdood thuis. Waar ik mijn nieuwe aanwinsten ga hangen in mijn kleerkast, het is mij een raadsel. Dat die kotsleutel er maar snel komt!
_____________________________
* Als er nog eens cadeautjes gezocht moeten worden voor pakweg mijn verjaardag, Kerstmis, oudjaar, mijn kotwarming ..., het floral servies van Pip staat nu met stip op de eerste plaats. Prachtig. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!