maandag 4 maart 2013

Jack & Jake

Gisterenavond zag ik Jake Bugg eindelijk live optreden (voor de niet-volgers: eind november stond ik vier uur in de kou om hem een paar vragen te stellen, maar zag ik hem dus niet spelen). Het was in elk geval zeker de moeite, want: amai! 

Goddelijke Jake ...?
Jake Bugg kan écht goed zingen en écht goed gitaar spelen, wat hij meer dan eens toonde in impressive gitaarsolo's. Zowel de meer opzwepende nummers die hij speelde met z'n band ('Slide', nieuwe song 'Slumville Sunrise' en 'Ballad of Mr Jones') als die waarin hij moederziel alleen op het podium stond ('Someone told me' en 'Country Song'). Qua bindteksten is hij wel niet zo sterk, die beperkten zich meestal tot "This is another song from the album." 


Jake, mét mooie gitaar.
Beter was dan zijn voorprogramma, knapperd Jack Savoretti. Die vertelde af en toe meer over zijn liedjes en liet zijn publiek zelfs meedoen. De muziek was dan wel iets minder, voornamelijk omdat ie altijd zo wat hetzelfde stemgeluid had. Maar hij was wel een plezier om naar te kijken. 

Knapperd Jack.
De volgende keer dat Jake in België optreedt, mag je er dus zeker van zijn dat ik opnieuw paraat zal staan. Jullie ook?!


[Een uitgebreider verslag verschijnt dra in Dilemma, en when it does verschijnt het hier ook. Hoera!]

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!