maandag 25 november 2013

Movie time: Batman

Wéér een film, ik weet het. Just go with it, ik beloof dat ik hierna stop met films te kijken (of erover te schrijven).

Eigenlijk ben ik wel fan van superhelden. Vroeger keek ik altijd (stiekem) naar Lois & Clark: the new adventures of Superman en - misschien had dat ook iets met Dean Cain te maken - ik was wel te vinden voor Superman. Meer recent was er Iron Man en The Avengers waar ik fan van was en eigenlijk ook wel Daredevil (deels door Ben Affleck, waarschijnlijk). Maar met Batman had ik eigenlijk nooit iets. Ik snapte het verhaal niet en begreep ook niet waarom hij van alle dieren nu net een vleermuis moest kiezen. Maar onlangs kwam hij ter sprake en besloot ik Batman Begins te downloaden. Ik had niets beters te doen, dus waarom niet? I'm glad I did. Eigenlijk zijn dat echt nog goeie films!

In de eerste film wordt dan ook uitgelegd waarom Bruce Wayne voor vleermuizen kiest (spoiler: hij is Batman) en op het einde van de tweede film, The Dark Knight, krijg je ook meer inzicht in de psychologie erachter. En Heath Ledger heeft die Oscar voor zijn rol als the Joker trouwens helemaal terecht gewonnen: ik werd omver geblazen door de manier waarop hij acteerde. Zo'n personage dat onder je huid kruipt en daar blijft zitten. Chills. De helft van terugkerende memes op 9gag zijn trouwens uit die films geplukt - de andere helft dan weer uit LOTR, zoals ik deze zomer merkte. En op die manier wordt het gat in mijn cultuur langzaam maar zeker gedicht. Nu rest mij enkel nog de derde. Ik ben benieuwd.


In ander nieuws: The Hunger Games: Catching Fire is ook een fantastische film - en past ook een beetje in mijn (super)heldenthema. Hij is beter dan de eerste en bijna even goed als het boek! Ik kan alvast niet wachten tot de derde uitkomt, hoewel ik het ongelooflijk stom vind dat ze die óók in twee delen gaan uitbrengen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!