zondag 17 augustus 2014

LA & Universal Studios

Zo, die pauze duurde onbedoeld ook weer langer dan gepland. Excuseer, maar het is hier nogal druk geweest met werken, socializen en mijn eerste freelance-opdracht (hoera!). Dit weekend heb ik niets te doen, dus het ideale moment om eens terug te denken aan een awesome reis - en natuurlijk duizenden foto's sorteren en eindelijk eens te printen. Here we go!
Opgelet, deze post bevat veel foto's!

Na een voorspoedige doch lange reis en met (slechts) twee uur vertraging kwamen we aan in LAX. Meteen maakten we kennis met het systeem van auto's huren, waar je eigenlijk gewoon een auto uit de juiste categorie mag kiezen. Bijna reden we weg met een Chrysler, maar uiteindelijk werd het toch een Nissan (Sentra 2014, ook wel gekend als George). Aangekomen in ons hotel, neergeploft in bed en geslapen. Onze eerste echte dag in de US of A moesten we namelijk op om naar Universal Studio's te gaan. Ik mocht rijden, en dat lukte verrassend genoeg, zo met een automatic en op highways van een baanvak of zeven.
Een echte, nog gebruikte soundstage.
Een typische courthouse square zoals dat in talloze films gebruikt is.
Ssssst, want ze zijn aan het filmen!
What happens on Wisteria Lane...

Universal Studios is, zoals alles in Amerika, gigantisch. Het duurt eeuwen tussen het betalen van de parking tot effectief parkeren, gewoon omdat het zo groot is. Maar wel geweldig! Het is eigenlijk een pretpark, doch met een beperkt aantal attracties, gebouwd naast de echte studio's waar nog echt gefilmd wordt. Op de tour langs de studio's die je kan nemen, passeerden we ook een heuse filmset (met sneeuwmannen) van één of andere serie waar we nog nooit van gehoord hadden. Oh well. The Simpsons Ride is trouwens echt wel supergoed gedaan - en voor de fans staat er in de Universal Studio's in Orlando nog een exemplaar.
The road to Hollywood... Was het maar zo makkelijk!
Random gebouw met palmbomen.
Random huis.
Santa Monica Beach
Santa Monica Pier
Bless this place in particular.
De volgende dag, ook wel gekend als Fourth of July, hadden we Hollywood en 'strand' ingepland. Hollywood is, nu ja, Hollywood en dus heel toeristisch. Eigenlijk is er, behalve de Walk of Fame (die superlang is), niet echt iets te zien - geen Ryan of Joe, helaas. We hebben per ongeluk zo'n tour gedaan langs de 'huizen' van de 'sterren', wat wel leuk was om eens woonwijken te zien, maar of dat de echte huizen waren... Geen idee. Daarna trokken we naar Venice Beach (een beetje zoals de kraampjes tijdens de Gentse Feesten, maar dan hippie'er en permanent) en Santa Monica, alwaar we eerst op het strand lagen, dan superlekker aten en nog wat rondwandelden op de Pier. Vuurwerk kregen we onderweg naar het hotel te zien, waardoor we om 22u nog in de file stonden. Ook een belevenis.
Niemand die hier toevallig een vacature weet?
Random kunst (of zo) aan de muren.
Een/Het station.
El Pueblo, de Mexicaanse buurt.
Op bezoek bij de brandweer!
Op onze laatste volle dag in LA besloten we downtown te doen. Downtown over de plas is blijkbaar niet wat je als Europeaan verwacht: vooral hoge gebouwen met nietszeggende bedrijfsnamen, hier en daar een koffiehuisje of een museum. Hmm. Omdat een reisgenoot brandweerpatches wilde ruilen, gingen we op zoek naar een brandweerkazerne. Toen we er effectief één vonden, kregen we een superhartelijke ontvangst: foto's in en rond een supershiny brandweerwagen, uitleg over hoe alles werkt, een gigantisch ijsje en interessante adresjes voor San Diego en Phoenix. Super! Daarna reden we nog naar Pasadena, een stadje net buiten LA en een hele verademing: leuke winkeltjes! Lekkere restaurantjes! Rustig(er)! Hele aanrader, dus.

1. Dat ziet echt uit als een fantastische reis, ik ben al benieuwd naar het vervolg!

I'd love to hear what you think, dus laat gerust een berichtje achter!